SEO

Optimalizace pro vyhledávače

Optimalizace pro vyhledávače (SEO, z anglického Search Engine Optimization) spočívá v postupech, jejichž cílem je dostat optimalizovanou webovou stránku na co nejvyšší pozici ve výsledku vyhledávání pro dané klíčové slovo. Vytváření a upravování webových stránek z hlediska SEO zhrnuje jednak technické řešení webu, jednak i jeho obsah.

Úspěšné SEO předpokládá znalost mechanismů, které vyhledávače používají při hodnocení stránek a k řazení výsledků vyhledávání. Vyhledávače své algoritmy postupně vylepšují, proto SEO konzultant musí neustále sledovat trendy a na základě praktických zkušeností vylepšovat své optimalizační postupy. Dnes již zpravidla nestačí nový web zaregistrovat do vyhledávačů, použít vyšší hustoty klíčových slov jejich mnohonásobným opakováním v textu a doplnit klíčová slova do tzv. meta-tagů v hlavičkách stránek.

Příklad úspěšné optimalizace

Nárůst návstěvnosti projektu AIDS FAQ (duben-prosinec 2008)

Nárůst návstěvnosti projektu AIDS FAQ (duben-prosinec 2008)

Projekt “AIDS FAQ” – databáze otázek a odpovědí na téma AIDS/HIV (http://aidsfaq.ihelpdesk.cz) byl zahájen v roce 1997. V roce 2003 byl update webu ukončen a ten od té doby běží beze změny obsahu. V dubnu 2008 byla nahrazena výměnná reklama reklamou Google AdSense a web byl dále průběžně optimalizován pro vyhledávače a byla zpřehledněna navigace mezi stránkami.

Výsledek předčil očekávání: Měsíční počet návštěv webu vzrostl v období duben-prosinec 2008 dvakrát; počet zobrazených stránek vzrostl za stejné období dokonce na 310%! Vzhledem k tomu, že web již řadu let nebyl aktualizován, je možné nárůst návštěvnosti přičíst právě SEO.

Proč je SEO nutností

Většina návštěvníků typicky přichází na internetové stránky právě na základě toho, že je nalezli ve vyhledávači. Jen menší část přichází v důsledku kliknutí na odkaz na jiném webu. Přímá návštěvnost, kdy návštěvník rovnou napíše adresu webu nebo stránky, tvoří obvykle nejmenší část provozu. Pokud tedy nejsou vaše stránky ve vyhledávačích viditelné, tj. jestli se váš web neobjevuje na 1. nebo 2. stránce vyhledávání, může to mít velmi negativní vliv na vaše podnikání. Potenciální zákazníci se o vašich produktech a službách nedovědí, protože je na internetu nenajdou. Místo toho zamíří na lépe optimalizované weby konkurence.

Ještě před několika lety se říkalo, že “kdo nemá internetové stránky, přichází o zákazníky”. Dnes jsou firemní weby standardem. A to znamená, že dnes je třeba navíc obstát v soutěži webů vzájemně si konkurujících firem. Rozhodčím této soutěže jsou internetové vyhledávače jako Seznam nebo Google, které určují pořadí výsledků vyhledávání. Vyhledávače přitom neposuzují grafickou nápaditost, ale pouze obsah a technické řešení stránek.

SEO a reklama

SEO i reklama se doplňují – obojí zajišťuje webům návštěvnost. SEO je v řadě případů efektivnějším nástrojem než reklama z hlediska finančního, ale ne vždy může reklamu nahradit. Pro vysoce konkurenční klíčová slova z oblasti realit nebo cestovního ruchu nelze často reálnými prostředky dosáhnout předních míst ve výsledcích vyhledávání a je nutné sáhnout k reklamě.

Na druhou stranu ani reklama nemůže zcela nahradit optimalizaci pro vyhledávače. Existuje totiž velká skupina zákazníků, kteří reklamu ignorují a zajímají se jen o přirozené výsledky vyhledávání.

Naše SEO služby

Kontaktujte nás prosím i v případě, že zatím nejste přesvědčeni, že SEO potřebujete. Rádi zodpovíme vaše dotazy a nezávazně doporučíme další postup.

SEO Audit “Basic”

Služba SEO Audit BasicNaše služba SEO Audit “Basic” představuje základní posouzení vaší stávající internetové prezentace z hlediska optimalizace pro vyhledávače.

Identifikujeme nejvážnější problémy, které brání tomu, aby se vaše stránky objevovaly na předních místech ve výsledcích vyhledávání. Pro každý nalezený problém navrhneme odpovídající řešení nebo vylepšení stávajícího stavu.

  • Forma a rozsah služby: písemná zpráva (PDF-dokument) postihující 5 nejzávažnějších SEO problémů vašeho webu a konkrétní návrhy na jejich odstranění.
  • Termín vypracování: zpravidla do 3 pracovních dnů.
  • Záruka zachování investic: pokud bude naše spolupráce pokračovat dalšími konzultačními nebo realizačními službami (podrobný SEO audit, celkový audit webu, optimalizace pro vyhledávače apod.), bude vám částka za SEO Audit “Basic” započtena k dobru.
  • Cena: 3.950,- Kč (cena bez DPH).

Konzultační služby, optimalizace webů

Po dohodě poskytujeme další konzultační a realizační služby zaměřené na SEO, především:

  • podrobný SEO Audit,
  • SEO strategie při používání více doménových jmen,
  • optimalizace stávajících webů na klíč,
  • technická pomoc a konzultace na místě při realizaci SEO vaším týmem,
  • spolupráce při sestavování zadávací dokumentace pro výběrové řízení na realizaci nového webu a kontrola splnění požadavků dodavatelem tak, aby výsledné www-stránky odpovídaly zásadám pro správné SEO.

Konzultační služby účtujeme hodinovou sazbou nebo fixní částkou podle předem dohodnutého rozpočtu.

Reference:

SEO Lab

K pochopení funkce SEO patří i experimentování. Neexperimentujeme ovšem s weby naši klientů, ale provozujeme vlastní projekty, na kterých dlouhodobě testujeme a ověřujeme účinnost různých opatření. Mezi tyto projekty patří například: